1 kwi 2014

Zupa krem marchewkowo - pomidorowa

Lubicie zupy? To danie niestety często kojarzy się z dużą ilością kalorii. Bzdura! To wszystko przez dodawanie śmietany do zabielenia a tak naprawdę zupy są bardzo zdrowe i mogą być niskokaloryczne :) Wystarczy tylko przyrządzić je w odpowiedni sposób :) Na dzisiaj mam dla Was przepis na zupę marchewkowo - pomidorową, który dostałam kiedyś od Basi :)
 
Składniki
1 l wody
0,5 kg marchwi
1 puszka pomidorów w puszce
2 średnie cebule lub 1 duża
Imbir, gałka muszkatołową, odrobina soli, pieprz, ostra papryka, curry/kurkuma


Przygotowanie.
1. Cebule pokroić niezbyt drobno i podsmażyć na łyżce oliwy
2. Dorzucić marchewkę pokrojoną w plastry o,5 cm i smażyć razem aż się zrumieni na średnim ogniu
3. Cebulę i marchew wrzucić do garnka z gotującą się wodą i gotować 10 min na średnim ogniu
4. Dorzucić puszkę pomidorów, i przyprawy wg uznania nie żałując imbiru i gałki muszkatołowej i curry które nadają zupie niesamowitą wyrazistość. Gotować 15 min na małym ogniu.
5. Zupę zmiksować blenderem i nałożyć do miseczek.
6. Udekorować kleksem jogurtu i opcjonalnie grzankami (1 skibka pokrojonego w kosteczkę, chleba ciemnego pełnoziarnistego podsmażona na kropelce oliwy , posypana ostrą papryką).





2 komentarze:

  1. Kurczę, nigdy bym nawet nie pomyślała, ze zupy mogą być tuczące. Zawsze mi siewydawało, że są najbardziej dietetycznym daniem. Ale u mnie w domu raczej sie nie jadło zup ze śmietaną, może to dlatego?

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię lubię, chociaż chyba ze 2 lata nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń