3 kwi 2014

Kwiecień miesiącem bez słodyczy

W związku z tym, że rzuciłam Wam wyzwanie 100 dni do wakacji i idealnej sylwetki  i prosiłam, abyście przestrzegali zasad zdrowego odżywiania chcę żeby było Wam łatwiej wytrwać :) To wyzwanie może być dla jednych łatwe dla innych bardzo trudne. Niech kwiecień będzie miesiącem bez słodyczy ♥

Na własnym przykładzie mogę Wam powiedzieć, że bardzo ciężko jest mi pilnować diety - głównie przez słodycze. Ciągle staram się mobilizować i odrzucam je na kilka dni po czym ochota znowu wraca :(

Chciałabym, abyśmy przez ten miesiąc oduczyli się jedzenia słodyczy, a gdy już naprawdę będziemy mieli na nie chęć - zastąpimy je czymś innym. Poszukałam w necie i powiem Wam, że jest mnóstwo sposobów, aby pozbyć się ochoty na słodycze. Tylko czy one coś dają?

Najbardziej znany jest chrom, który ułatwia przenikanie glukozy z krwi do komórek oraz zmniejsza zapotrzebowanie na insulinę. Brałam kiedyś tabletki z chromem, ale w moim przypadku się nie sprawdziły. Nie widziałam niestety powalającego efektu :) Wiem, że przyzwyczajenie do słodyczy nie zginie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki :) Na pewno jest wiele osób na które tabletki tego typu działają :)

Powinniśmy także z diety wykluczyć wszelkiego rodzaju płatki śniadaniowe, jogurty smakowe, sosy - w nich znajduje się mnóstwo cukru i mnóstwo kalorii. Musli można zrobić w domu, wystarczą otręby, płatki owsiane i świeży owoc :)

Kolejną rzeczą do wyrzucenia są wody smakowe i wszelkiego rodzaju napoje :) A no i soki też, te sklepowe często są dosładzane. Jeżeli masz ochotę na sok zrób sama w domu, będzie miał dużo miej kalorii.

Jeżeli mamy ochotę na słodycze możemy sięgnąć po owoce, które również zawierają w sobie cukry, ale te zdrowsze :) Tylko pamiętaj z owocami też nie możesz przesadzić, bo efekt może być wręcz odwrotny :)


Podczas oduczania się jedzenia słodyczy/ cukru nie powinniśmy odcinać się od tego z dnia na dzień. Róbmy to stopniowo, wtedy będzie nam łatwiej. Jeżeli jednak postanowisz, że od jutra nie jesz słodyczy i koniec, mogą pojawić się takie objawy jak zmęczenie i rozdrażnienie. Słodzisz kawę dwoma łyżeczkami cukru? Od jutra zacznij słodzić jedną, po tygodniu przestań dodawać cukier :) Zobaczysz to jest naprawdę proste, tylko musisz podejść do tego z głową :) Tak samo jest z jedzeniem słodyczy. Zdarza Ci się codziennie sięgnąć po coś słodkiego? Od jutra postanów, że możesz zjeść coś słodkiego co drugi dzień. Z każdym tygodniem stopniowo zmniejszaj liczbę dni w których pozwalasz sobie na słodycze :) Po miesiącu powinien zostać Ci tylko jeden dzień w którym bez wyrzutów sumienia sięgniesz po coś słodkiego :)


11 komentarzy:

  1. Anonimowy3/4/14

    a może siemię lniane? mi pomogło trochę, ale na krótko, ale kto wie, może w Twoim przypadku będzie to strzał w 10 ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy3/4/14

    nie gadaj głupot, sa tez soki bez cukru, naturalne, jednodniowe, tyle, ze drozsze :] a co do platkow to nie kazdy ma czas codziennie robic sobie musli i radykalnie zmieniac diete, bo WSZYSTKO ma kaalorie, cukier, moze nic nie jedzmy? wystarczy ćwiczyć, jeść racjonalnie i niczego nie trzeba sobie odmawiać, ja jem normalnie, 4x silownia i schudlam w 4 mies 20 kg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, nie każdy ma tyle kasy żeby kupować sobie soki jednodniowe. W większości ludzie sięgają po te soki, które niestety zawierają dużo cukru. A co do musli NIE TRZEBA CODZIENNIE robić sobie musli wystarczy że jednego dnia poświęcisz chwilę i wymieszasz wszystkie składniki i codziennie będziesz miała gotowe. Cóż za filozofia.
      A no i nie musisz tak ironicznie odpowiadać, bo ten post skierowany jest do wielu osób nawet do tych ktorym dużo cięzej jest schudnąć i są na początku przygody ze zdrowym trybem życia. Wiem, że nie wszystkim dam radę dogodzić.

      Usuń
    2. nie przejmuj się hejterami ;))

      Usuń
    3. Anonimowy4/4/14

      Ktoś chce pomóc i dać dobre rady a ty krytykujesz człowieku...
      Ja się pisze na to wyzwanie :) i do Twoich rad też się zastosuje :)

      Usuń
  3. A tu święta po drodze ;) Będę musiała sobie zrobić jakiś domową, zdrową słodkość:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piszę się na to wyzwanie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy4/4/14

    Rowniez sie pisze pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy5/4/14

    a moze jakiś przepis na święta ;) bo jak myślę o tych babkach, i jajkach z majonezem to będzie ciężko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również poproszę o przepisy :) Zaczęłam swoje odchudzanie w styczniu, schudłam 10kg i trzymam teraz stałą wagę. Pomogła mi koleżanka: srodkiodchudzajace.com.pl :) Wsparcie i motywacja to podstawa :)

      Usuń
  7. U mnie by nie wypalił plan całomiesięcznego okresu bez słodyczy. Wiem, ze to nierealne i nie stawiam sobie takich celów. Moim celem jest ograniczenie ich ilości. Póki co udaje mi się. Oby tak było dalej :) Tobie również życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń